torsdag 24 november 2011

Wall-E (2008)

HANDLING
Året är 2815. Jorden är numera en enda stor soptipp, endast bebodd av en liten robot som har till uppdrag att städa undan. Från början var de fler, men endast Wall-E har pliktroget genomfört sina rutiner i 700 år. En dag landar ett rymdskepp på jorden med en robot vid namn EVA. Hennes uppdrag är att söka efter växtliv på jorden. Wall-E, som hittat en liten planta och tagit med sig den till sitt hem, blir kär i EVA och efter en storm följer hon med honom hem. När han visar henne plantan lagrar hon plantat och låses sen automatiskt. Wall-E tar hand om EVA tills den dag då rymdskeppet kommer och tar tillbaka henne. Wall-E följer efter henne och hamnar på Axiom, ett stort skepp där alla människor bor.

________________________

Första gången jag såg den här filmen så tyckte jag den verkade jätte tråkig och såg knappt igenom halva. Men andra gången jag såg den, verkligen SÅG den, så märkte även jag att den var jätte bra! Jag har hört en massa bra om den och jag är glad att jag gav den en till chans.

Jag är en sån som saknar de gammla Disney-filmerna, men den här har det där lilla extra som gör att man ger den en till anledningen till att se den. Eftersom det inte sägs så mycket i första halvan av filmen så hänger mycket på omgivningen och ljuden de ger. Och det är en mysig film, animationen är beundrandsvärd och vacker.

Filmen är dedikerad till animatören Justin Wright som dog av en hjärtattack endast 27 år gammal.

KÄLLA

Imdb


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar